Saturday, February 16, 2013

i dont know

helloo..lame dah x berblog...lame sangat..ni pun tetiba rase nak meluahkan ape yang ade dalam fikiran aku..nak tweet, ade limit..so, blog lah jadik mangsa

firasat aku ni, kejap boleh pakai, kejap x boleh pakai..ramai jugak yang tanya kat aku, asal sibuk2 nak fikir pasal politik negara ni..belajar jelah elok2...x yah nak sibuk2...

okaylah, senang je jawapan aku, aku sayang bangsa aku, aku sayang agama aku, aku sayang negara aku...n aku x nak 3 perkara penting ni tergadai kat tanah air aku sendiri...

aku x tau, mungkin hanya pandangan aku...tapi ape yang aku nampak, bangsa lain terutamanya Cina dan India dah mula tunjuk taring..dah berani mempersoalkan hak2 yang pada aku diorang x sepatutnya suarakan.."hak bersuara hak kami?" iye..memang....tapi bukan sehingga mempersoalkan agama Islam dan hak istimewa orang Melayu...

dan ape yang aku nampak, orang Melayu sendiri yang memberi peluang untuk dipijak..membenarkan DAP untuk meneraju negara? SILAP! bila korang pangkah pakatan rakyat, kononya korang nak negara Malaysia menjadi lebih Islamik, tapi mungkin korang lupa....DAP menggunakan konsep Sekularisme (google kalau x tau)..PAS konsep negara Islam...PKR kononya menjadi perantara antara 2 parti ni..okay, ape yang ak nampak, DAP mmg x kan bagi can PAS laksanakan konsep negara Islam..n seperti yang kita tahu, Pas ikut telunjuk DAP..

ape yang aku nampak jugak, UMNO jelah yg dapat bela nasib Melayu..orang Melayu terlalu bertolak ansur, dan x sedar, yang kita ni sedang ditolak beransur ansur oleh bangsa lain..tapi ape yang sedihnye, semua penyokong pakatan rakyat seperti dah kena "sired"..apa yang pemimpin diorang ckap, semua betul..benda yang terang2 salah pon jadik betul...

lagi menyedihkan, diorang kalau bagi komen kat laman2 sosial, mesti bahasa x melambangkan Islam langsung...betul kata Mat Luthfi, tengok komen dekat video2 politik mmg boleh buat korg rasa pandai..sedih sedih sedih..

n lastly, firasat aku kuat mengatakan, Pakatan Rakyat maybe menang PRU kali ni...kalau x menang pon, BN x mungkin dapat majoriti 2/3 n benda tu tersangat bahaya *ingat peristiwa 13 Mei?*..aku sedih...aku x nak bangsa Melayu merempat kat tanah air sendiri :( penat nenek moyang pertahankan negara kita dulu..

No comments: