Monday, November 21, 2011

congrats malaysia, khairul fahmi worldwide trending

hello bloggie..sebelum ni aku ada post, yang aku berdoa semoga malaysia menang kan.. (doaku untuk harimau malaya)..n alhamdulillah,,HARIMAU MUDA berjaya membawa pulang pingat emas..

aku amat berbangga dengan diorang...

pada awal permainan, Indonesia mendahului dengan sepakan dari sape entah..aku dah mula emo dah..lepas gol indon tu je,,x bercakap lah aku..mmg emo+sedih+sedihhhh sangat :(((

lepastu, dengan sepakan penjuru dari kapten malaysia- baddrul dan ditanduk kemas oleh penyerang malaysia-asra (hansome), akhirnya MALAYSIA mampu mengikat mata penyamaan (betul x kosa kata aku ni)...

dengan menggunakan segala kudrat yang ada, aku menjerit sekuat hati!!peluk semua orang dalam rumah aku ni..erin menjerit kegirangan, awin menangis keharuan, jah tersenyum kegembiraan, sarah melompat keterujaan...kami seperti dirasuk syaitan!!

mmg macam nak nangis, tapi lek dulu..baru 1st half..

masa second half pulak..indon asyik serang je..pemain malaysia nampak keletihan..momentum permainan harimau muda nampak sedikit goyah..dengan hanya bertahan, tanpa menyerang, kita masih mampu mengekalkan kedudukan seri satu sama sehingga wisel penamat.
(mcm comentator dah ni)

namun, pujian harus diberikan kepada penjaga gol malaysia.......cop...tuka corak penyampaian..

tapi,,KF mmg terbaiklah!!!die selamatkan banyak gile bola..bonai sampai dapat tension-headache..jampi punya jampi,, bola x masuk2 jugak!! tension aku (kate bonai)

defense kite pon hebat jugak :')

tamat separuh masa kedua, kedudukan seri lagi ni..so adelah masa tambahan..still x de gol...

akhirnya,,kemuncak bagi segalanya..hanya penalti yang menetukan siapa menang, siapa kalah..

sengit sangat!!dan akhirnya..MALAYSIA MENDAPAT KELEBIHAN SATU GOL!!!!!! HASIL SEPAKAN KETUA PASUKAN-BADROL....tahniah diucapkan.....okay,,tuka corak penyampaian..

terbaiklah baddrol..walaupun mula2 bola tu macam dapat diselamatkan,,tapi,,berbekalkan doa rakyat malaysia yang jitu ni,,bola tu melantun ke dalam gol....terima kasih YA ALLAH...TERIMA KASIH!!!

apa yang paling manis, kita menang 2 kali kat tempat yang sama,,lawan tuan ruman,,,disaksikan hampir
100 000 penyokong tuan rumah dalam stadium bong karno tu! TERBAIKLAH MALAYSIA...

sanggup aku stay up lagi sekali,,sbb nak ucapkan tahniah kat skuad harimau muda...

TAHNIAH! TAHNIAH! TAHNIAH!

and,,berbalik kepada tajuk post aku hari ni..disebabkan malaysia menang...#congratsmalaysia n #khairulfahmi jadi world wide trending kat twitter..tapi sekejap jelah..iyelah..rakyat malaysia kan x ramai..

last but not least, CONGRATS MALAYSIA,,KHAIRUL FAHMI, you are the best...and skuad HARIMAU MUDA, kamu telah menaikkan MARUAH NEGARA MALAYSIA...

I AM PROUD TO BE MALAYSIAN


p/s: x payahlah nak marah sangat dengan fakri tu..ingat dia nak ke tendang bola tepat2 kena penjaga gol indon tu?dia yang bawak malaysia ke final kan.sampai nak buat main name dia,,suka hati tuka ejaan,,ni ke sikap rakyat malaysia..setahu aku,,ni sikap ortang x bertamadun je..

No comments: