Wednesday, October 5, 2011

mungkin ini trend

hello bloggie..sebelum nak tulis lebih panjang,,aku nak bagi tau awal2, post ni berkaitan sikit ngan politik negara..x panjang pon,,nak tulis sikit je..

dah lame aku nak tulis ni, tapi sekarang baru ada mood nak tulis. oklah, aku mulakan ea..

mengikut pandangan seorang pelajar medic yang hanya berumur 20 tahun, masih mentah dan mungkin tersalah, aku dapat rasakan yang BARISAN tidak mudah tumbang dengan PAKATAN..(nama singkatan je lah ea)..

walaupun nampaknya ramai remaja or yang berumur 20-an agak anti-BARISAN, tapi aku dapat rasakan golongan itu hanyalah golongan yang "PROPA JE LEBIH"..

kenapa propa je lebih? sebabnya apa yang mereka sokong,, iaitu PAKATAN, sampai sekarang x dapat nak pegang malaysia lagi. buatlah mcam mane pun, fitnah lah ape pun kat BARISAN, PRU mesti dapat kat tangan BARISAN..

diorang kalah kan, sebab tu terlampau banyak alasan yang timbul..pilihan raya x tulus, najib ngan rosmah kena fitnah macam macam, BARISAN itu x betul, ini x betul..setiap yang BARISAN buat semua salah...

kenpa banyak sangat mulut diorang? sebabnya satu je, DIORANG X MENANG! cuba kalau PRU nanti diorang menang, wah!! terus senyap lah..puas hatilah sebab diorang dah dapat apa yang diorang nak...dah x denye statement "pilihan raya x adil"..pada msa ni, barulah penyokong BARISAN pulak yang akan bising...

sebab tu aku cakap,,"mungkin ini trend"..orang akan bising kalau apa yang diorang x dapat, apa yang diorang x capai,,x dapat direalisasikan...kalau dah dapat,,barulah senyap..cuba tengok anak kecil yang menangis sebab x dapat kotak pensil ben-10,,tapi bila mak ayah dah belikan,,senyap terus..samalah macam kes ni..

apa yang aku kurang faham kat sini, kenapa nak sangat PAKATAN naik eak..ini trend lagi satu, selagi PAKATAN x naik,,orang2 dia sibuk cari kesalahan BARISAN...kalau PAKATAN naik nanti, orang2 BARISAN pulak yang carik kesalahan PAKATAN..

senang kata, masing masing ada kelemahan dan kekuatan tersendiri..x kiralah, BARISAN mahupun PAKATAN..masing2 mempunyai kelemahan ,,masing masing mempunyai kekuatan..tapi cuba tengok skrg ni,,dari merdeka, sampailah 2011, aku tengok, x de pulak BARISAN mengahancurkan negara kita..makin banyak perubahan..makin banyak perkembangan positif, sehingga Malaysia menjadi negara yang dipandang dunia..

kita dah nampak BARISAN mentadbir negara dengan cemerlang, buat apa nak buat experiment dengan bagi negara kat PAKATAN pulak? nak tengok sama ada PAKATAN lagi bagus ke x? percayalah kepada parti yang telah menaikkan nama Malaysia, bersyukurlah dengan apa yang kita kecapi..

kamu, kamulah,,kamu sering post di fb, memburuk burukkan BARISAN..sepertinya kamu sudah berubah ke arah yang lebih baik..Alhamdulilllah,,tetapi, kalau kamu dah berubah menjadi insan yang lebih baik, mengapa x kenal erti bersyukur. bukankah Islam mengajar kita untuk bersyukur?

apa yang aku tulis kat atas, sekadar pandangan dari perspektif seorang pelajar yang masih mentah..masing2 mempunyai pandangan tersendiri..orang PAKATAN  panggil orang BARISAN sebagai "bodoh"..begitu juga dengan orang BARISAN, memanggil orang PAKATAN sbg "bodoh"..masing2 saling membodohi..

besok aku nak pergi sarawak untuk menyertai program anjuran pihak kolej...dalam program ni,,adalah menerapkan nilai nilai 1 Malaysia..tu yang aku agak bersemangat ..haha,,sorrylah bloggie..panjang pulak aku tulis..


akhir kata drpd aku,,salam satu malaysia bloggie..enjoylah vdeo mahathir vs yahudi ni ea :) berbanggelah sebab ada orang melayu macam ni..nyte2 bloggie :)


No comments: