Wednesday, October 19, 2011

Best Friend

hampir setiap orang ada best friend..tapi tau x ape maksud best friend?

bagi aku, best friend tu kawan yang boleh buat ketawa, kawan yang boleh mengadu, kawan yang boleh nanges same2..




 biasanya, best friend ni antara 2 orang, tapi mungkin je ade yang lebih dari 2 orang..




 kalau macam aku, aku ni memang seorang kawan yang boleh buat ketawa sama sama, tapi aku x pandai nak menangis sama2 dengan kawan2 aku..aku x pandai nak adukan masalah aku kat diorang, aku x pandai nak mendenga masalah orang lain..

yup, aku x boleh jadik best friend orang lain, tapi x pe..aslkan aku ada kawan yang boleh buat aku ketawa dah cukup..

kawan menangis aku biasanya kertas dan pen, x pun shower..sebab aku lagi suka cara ni untuk buat aku okay..kalau aku cakap dengan orang benda yang buat aku sedih,,darpida nak menangis terus jadik ketawa nanti..x leh blah

tapi bukan pasal aku yang nak diungkapkan di sini..boleh x best friends bergaduh?

of koz lah, n kalau 2 orang best friends bergaduh, effect die lagi besar daripada bergaduh dengan musuh2 kita..kenapa best friend perlu bergaduh?

sebabnya banyak..antaranya, kecewa dengan sikap dia, bosan dengan dia, salah faham, CEMBURU... tapi kebanyakkannya hanya diesbabkan satu perkara..satu perkara yang betul2 besar, telah melukai hati seorang kawan yang seorang lagi..

sekarang ni, aku dah lihat 3 situasi di mana best friends dah jadik macam enemy..ermm, mungkin x sampai tahap enemy..hanya bermasam muka,,untuk seminggu, 2 minggu or maybe sebulan..

1 situasi telah diselesaikan dengan aman dan aku gembira dengan perkembangan itu. tahniah kawan ku.. .. =)

lagi 2 situasi, mereka berempat..ermm,,tapi dalam 2 situasi yang berbeza. seorang daripada empat itu terdapat dalam kedua dua situasi...

macam mana aku tau? berdasarkan pemerhatian aku yang memang kaki gosip ni.. aku bukan nak busy body ke apa..maybe aku lagi suka tengok kau dan best friend kau rapat macam dulu..ketawa macam dulu..sentiasa bersama sama macam dulu..

aku agak sedih..ermm,, x sedih kot..aku agak kurang gemar bila berlaku permasaman muka antara kamu berempat (dalam 2 situasi yang berbeza) sebab yang mungkin aku x tau, sebab yang hanya korang berempat je tau, tapi aku tetap berharap kamu berempat kembali seperti dulu..

dulu, aku agak jelous dgn keakraban kamu berempat, tapi skrg, knape dah macam strangers antara satu sama lain?


3 comments:

whiteCASTLE said...

alhamdulillah =)

SyazwinSaid said...

damn!!ade gossip yg aku xtw ke????? sape uh????? cepat2!!

anis ayishah said...

haha, memang x lah kan aku nak bagi tau. setelah memikirkan banyak cerita yang ko x bagi tau aku!! hahaha