Tuesday, July 5, 2011

huh!

hello bloggie..sebelum nak tulis pasal benda nie,,nak buat statement sikit "aku nak berlaku jujur untuk post kali nie.."..hypothesis untuk post kali ni : anis ayishah ni bukan seorang yang baik,tapi die x delah kejam =)

dah 20 tahun aku hidup...aku dah melalui banyak fasa dalam kehidupan,,mungkin ada beberape fasa yang aku x pernah alami ..tapi banyak lagi benda lain yang mengajar aku erti kehidupan..dari kecik,,sampai besar...banyak sangat yang berlaku dalam hidup aku..sampai ade satu saat,,aku dah x tau ape tujuan aku hidup kat dunia ni sebenarnya....but sometimes, we need to put the past away and move on with our life...

dalam tempoh ni jugak,,macam macam orang aku dah jumpa..dari yang muka talam berlapis lapis sampailah orang yang betul2 jujur...



dalam tempoh ni jugak,,aku semakin kenal dengan siapa diri aku yang sebenar...anis ayishah bukanlah seorang yang baik,tapi dia x delah kejam...

kadang2,,orang2 yang aku jumpa ni yang menjadikan siapa aku sekarang..dari dulu sampai sekarang,,aku amat x suka bila orang persoalkan setiap perkara yang aku buat...persoalkan dengan pertikaikan tu sama ke??same kot...

yup,,tujuan orang tu maybe baik..dia x nak kita jauh tersasar daripada landasan yang betul,,that's why dia persoalkan setiap perkara yang kita buat..tapi betulke niat dia macam tu?..mungkin setengah orang ye,,tapi aku percaye,,ramai lagi bukan macam tu..

atau niat dia pertikaikan setiap tindakan seseorang hanyalah mencari kesalahan orang tu...ingin melihat orang itu lemah dimatanya...oleh itu,,dia perasan yang dirinya sudah cukup bagus...

sebab tu,,aku tulis kat atas..persoalkan/pertikaikan=busy body=bajet perfect...kalau rase diri dah cukup bagus sangat..dah perfect yang teramat sangat, sampai x de orang kat dunia ni lebih perfect dari diri awak tu,,silakanlah judge setiap perbuatan orang lain..tapi boleh tak kalau awak judge perbuatan dia n simpan dalam hati..x perlu nak bagi tahu kawan awak tu....kesian dia.. x kan setiap perbuatan dia salah n awak je yang betul...awak berpegang dengan prinsip nie ke??

but,,i think,,they ask u to not stop questioning urself, not questioning other people...

owh,,mungkin jugak awak nak kawan awak tu x terpesong..murninya niat awak..saya sanjung sangat niat murni awak ni....tapi,kalau murni sangat pon..fikirkanlah yang kadang2,,kawan awak ni terase..dia x cakap,,tapi dalam hati sape tau kan...

kalau benda2 ni berlaku kat aku, benda yang aku buat hanyalah membenci dia dalam hati..n mungkin sampai satu tahap, aku expresskan ape yang dah tersimpan lama kat hati tu...n lebih kronik,,bile setiap perbuatan yang dia lakukan,,aku akan rasa menyampah...even die x buat ape2,,hanya melakukan rutin hariannya,,sudah cukup buat aku rasa menyampah...nasib benda ni x pernah lagi terjadi kat aku..

benda2 kat atas,,hanyelah berdasarkan pengalaman beberapa orang kawan yang aku dengar selama ni..so,,aku nak jugak kongsikan sikit dengan bloggie aku nie..bloggie jelah tempat aku nak cerite pasal benda2 nie..yang mungkin akan masuk dalam draft jugak,,macam nasib kawan2 dia yang lain...

n mungkin jugak benda2 kat atas ni,,aku tujukan untuk diri aku jugak...hypothesis is accepted =)

moral of the story,,every person have their own story,,n there's a reason/s for that..x perlu nak tanya setiap benda yang berlaku kat diri seseorang..rimas lah...lagipun kamu bukan reporter kan??n kawan kamu tu bukanlah artis kan???kamu hanyalah seorang insan biase..so x payahlah busy body sgt..x payahlah nak perasan bagus sangat...kita semua kat dunia mmg bagus..each of us! x de bezanya kamu dengan kawan kamu tu...

each of us are the best!!

p/s: serius post ni x ditujukan kat sape2 je..its random post (boleh x ckp mcm tu)..so x payahlah ade yang terase...

oklah,,sampai sini je..annyong bloggie...

3 comments:

D'jah zulkifly said...

Ak nk terasa bleh x?? hahah. tapi tapi tapi aku xrase aku macam tu plak. hehe. ntah. macam mana orang pandang aku tak sama ngan ape yang aku rase kan..
still, agak menusuk kalbu la bila baca entry2 kawan2 aku yg aku rasa aku rapat ngan diorang,and diorang post pasal something yg kearah mende2 sensitip. bukan ape, satu, maybe diorang tgh emo/sentap/bengang and aku sbgai kawan tak buat pape. dua, maybe diorang tgh emo/sentap/bengang ngan aku, tapi aku tak taw n wt bodo je. yelah, mnusia ni kdg2 x sedar salah sendirikan.

alamak pnjg pulak. pape pon, ak taw ko random, tp still menusuk hati aku*eceh* sbb ak kn syg ko! wahahah!
p/s: i mean it.:)

yEen.... said...

aku pon mcm terase..yelah kdg2 aku tnye ko wat ape.mcm mane.ape pasal..aku bkn ape..curious..menusuk kalbu..oouucchhh..haha!

anis ayishah said...

seriously!!!benda ni pasal orang lain yang aku denga..aku dah cakap pon kat atas tu...ak kalau x puas hati ngan korang aku buat muka,,tu jelah..pas tu dah okay...x denye nak sentap2 kat blog ni...x denye!!!

cume aku kesian dengan orang tulah..x payah nak bagi tau sape kan...