Friday, July 8, 2011

melayu,,jangan jadik kerbau yang kena cucuk hidung la

hello bloggie..aku bukannye nak berpolitik ke ape kat sini..aku pun bukan nak jadi racist...cuma,,aku agak kurang bersetuju or maybe x bersetuju langsung dengan beberape kawan2 aku..especially yang berbangsa MELAYU ni,,bile dyorang same2 sokong perjuangan AMBIGA..

dyorang kate,,BERSIH 2.0 adalah salah satu medium yang digunakan rakyat untuk menyurakan rasa tidak puas hati kepada SPR  yang tidak jujur semasa proses pengiraan undi..

hey,,commonlah!!kalau SPR tu x jujur,,x de maknenya BN nak hilang hampir separuh majoriti masa pilihan raya yang lepas ni...x de maknenya nik aziz nak pegang KELANTAN selama 22 tahun...

n ape yang buat aku lagi bengang,,dyorang tunjukkan yang dyorang tu mmg penyokong setia AMBIGA kat facebok..most of my fren sokong BERSIH 2.0 tu...kawan MBBS macam x berminat sangat..dyorang tengah study ILA je sekarang nie..ramai kawan2 SAINS JOHOR..n most of them LELAKI!!

dyorang x sedar,,8 tuntutan AMBIGA tu,,yang kebanyakkannya nak merampas hak orang MELAYU,,or maybe nak ramapas hak istimewa ORANG ISLAM...sekarang ni,,dyorang dah macam kerbau tau tak..yang dicucuk hidung,,n ikut je arahan AMBIGA TU...

aku jarang tulis status kat FB,,n kalau aku dah tulis,,its mean ak mmg sgt x puas hati dgn sikap setengah kawan aku ni...tapi,,of koz lah ade yang bagi komen negatif kan!!lantak lah korang..jangan sampai satu hari nanti,,MELAYU JADI PELARIAN KAT NEGARA SENDIRI...tapi,,still ade yg back up aku..thx usatzah sekolah lame dulu..appreciate sgt komen die =)

n thanx to bloggie sebab dengar pendapat aku ni...

my status

thanx ustazah...






4 comments:

D'jah zulkifly said...

''kawan2 mbbs sebok study ILA'' hahahah. i like that the most! ekeke.. ape da jd kt kl eh? brita x tgok.. huhuu

anis ayishah said...

ermm,,still buat perhimpunan tu...pastu,,jem sampai sngkut 4 jam...polis merata rata dah..macam kat negara luar je...sedih betull!!!

SyazwinSaid said...

jawab la cm ni... demokrasi la ble dua2 patriot ngan bersih.. dua2 kne cekup... demokrasi la ble khairi yg mengong plus sabu, anwar, ambiga yg lebih bengong kne cekup.. demokrasi la ble 2 2 pihak kne gas pemedih mata, demokrasi la sangat!! ceh! makna demokrasi pon tataw tp nak tuntut lebeyh2 plak!

plus..aku memang SANGAT BANGGA ble
perempuan2 tudung labuh berpurdah masuk beruta berdemonstrasi...
ble laki2 berkopiah berdemonstrasi
ble yg putih n hitam ckit je!
ble yang kuning langsat ni sokong ape yg menindas dorg
ble yang kuning lasgsat ni yang campak2 barang dkt polis bagai
yang kuning langsat ni yg paling emo x tntu pasal nak perjuangkan 8 tuntutan asal
yang kuning lasgsat 2 yang gne nma agama berjuang ngan mburukkan agama
yang kuning langsat ni yang kumpul kat masjid yang kecoh
yang kuning lasgsat yang berpanas, berhujan... ketua2 dorg sume dkt hotel shangrila...
dan mcm2 lg mnde x berfaedah yang kuning langsat buat smlm...

aku memang bangga sangat!

anis ayishah said...

okeyh awin...mmg byk ak nak ckp,,tapi aku x nak jadikan facebook medan untuk aku bergaduh plak...cukuplah aku dapat sampaikan ape yang aku x puas hati,,n cukuplah yang dyorang taw yang x semua kawan2 sebaya dyorang ni penyokong pembangkang n sekutu sekutu pembangkang....

tengok berita,,mmg majoriti orang MELAYU...kesian lah aku tengok,,nampak perjungan bersih dari segi luaran je..dalaman,,sume x taw...macam kerbau!!