Sunday, July 24, 2011

bermulanya sebuah kisah di suatu petang...

hari ini, beberapa ahli teratak ropol telah memulakan satu ekspedisi berbasikal ke Gunung Lang. Dengar kata, perjalan mengambil masa yang lama sekiranya pergi ke gunung tersebut melalui jalan besar. Aku tak taulah pulak, sebab kali pertama pergi ke Gunung Lang adalah bersama Tasha. Ekspedisi berbasikal juga.

Kami memulakan perjalanan dengan sesi pengambaran di depan teratak Ropol..


naik motor sebab x nak semputtt lagi!!!
Kemudian, kami berlima pun memulakan perjalanan. Sarah naik motor dengan aku, sebab dia malas. Yang lain berhempas pulas mengayuh basikal.

dan, kami pun memulakanlah perjalanan dengan bismillah =)


gamba ni tetiba jadik rosak bile di upload. sedih betul!

memandangkan aku yang bawak motor, so x dapatlah bergambar bersama.tu bahu sarah
dalam perjalan ke Kampun Kepayang, kitorang lalu Laluan 3 Fair Park. Mase naik satu bukit ni, Awin x larat.!!

bukit x tinggi mane pon, tapi awin tetap semputtt!!


seterusnya, bermulalah perjalan kami di Kampung Kepayang, dengan sarah masih berada di atas motor dan menjadi cameraman untuk ekspedisi kali ni.

suke hati blogspot menambahkan effect kat gambar ni -_-!

selca time! tapi aku x dapat masuk gak

then, kitorang lalu dekat kawasan yang agak mencabar. Kawasan kereta api! kat sini, Sarah dah bertukar dengan Erin..erin pulak yang naik belakang motor aku, sebab dia pun dah semputt!! jah ngan awin masih steady lagi.

berada di kawasan pembinaan dan jalan kereta api

sarah buat muka kucing dia (bak kata awin)



lepas tu, sebelum sampai Gunung Lang, kitorang lalu kawasan perumahan baru. tapi, ade satu cerita ynag dahsyat berlaku. ada makhluk x bertanggungjawab dah mengambil kayu yang menjadi jambatan kecil dekat satu longkang yang agak dalam. nak dijadikan cerita, masa tengah bertungkus lumus bawak motor untuk seberang longkang tu, moto hilang kawalan n terus masuk dalam longkang yang berkenaan. semua dah panik, tapi dengan usaha kitorang berlima, kami berjaya membawa naik motor tersebut tidak sampai satu minit! semua orang panik sangat sampai x sempat nak amek gambar keadaan motor tu. tapi memang cuaklah! n kitorang pon meneruskan ekspedisi ini.

dah 3 kali try upload, tapi blog nie tetap bagi effect! (baru pasan, banyak plak gambar awin)
setelah bersusah payah, akhirnya kami semakin menghampiri destinasi yang dituju. tapi sebelum tu, kitorang ade amek gambar kat pokok pokok yang merimbun!macam "autumn in my heart plak"


awin ngan sarah buat baek punyeee!!!
then, kitorang bergambar dekat pintu masuk, yang ada banyak love2!



erm, aku rase aku nak stop dulu kat sini. sebab intenet makin slow, upload gambar makin perlahan, hati makin geram, mata makin ngantuk. daripada aku terus jadik x betul, baik aku berhenti dulu. tapi cerita belum habes. 

to be continue........

5 comments:

D'jah zulkifly said...

part yg moto jatuh longkang tu pnjg plak citer dy.. haha.. syg btol xde gmba... hhaaha

yEen.... said...

aku suke part "sebab sarah malas!"
hhahhahahahh..gelak2 aku..

SyazwinSaid said...

hahahha aku gelak banyak lepas bce... hahahhahahahaha
p/s: gamba akubanyak kan

abbyhusna said...

aahhhh~nk ikut!!time aku g, xde gmbr pon..=(..

anis ayishah said...

okay,,kome2 sume n sape2 yang nak ikut,,next trip hari ahad ni,,, pukul 5.30 ptg sume dah bekumpul =)