Friday, June 17, 2011

ML minggu 12 (org jaybee yg best!!).. plus shahir sikit

hello bloggie..lame dah rasenya x update blog..n update bile ada ML je..tu pun sebab aku teruja..so x taw macam mane nak expresskan keterujaan aku,, aku tulis kat blog...

sebelum tue,,nak citer sikit..sepanjang x tulis blog nie,,byk sbenarnye cerita n drama yang berlaku..tapi aku malaslah nak buat ulasan pasal "drama2" nie..n aku dapat rasakan,,aku seperti kehilangan seorang insan yang bernama ANIS AYISHAH..mana tah dia hilang??yang tengah tulis ni pun anis ayishah gak..tapi nape ntah..lain lah dua insan nie..x macam dulu!!

oklah,,back to the point..aku nak citer pasal ML minggu 12..minggu nie,,orang rumah SYUAD  x datang..so,,x brape syok la suasana kat rumah..maybe lagi ramai lagi seronok kot..kalau pegi stadium MBJB tu mesti lagi syioookkk!!!

minggu nie,,overall boleh tahan bestnye..tapi still x boleh lawan minggu lepas punye...apa yang paling aku respect n kagum...semangat orang JB!!!kali ni kan buat kat JB...dyorang bagi support yang terbaik dari ladang...so menampakkan semua persembahan best..even R2 yang x brape best pown jadik best sebab sorakkan dyorang tue...n RAMMMAI gila yang datang..

sebab dapat free ticket kan..tu yang berasak tu..AF pon kalah


okay,,nak buat ulasan dah ni....first,,ak nak citer pasal jozan...lawak dyorang still x leh lawan awan nano nano nano nano~ ...but,,its still awesome!! ..persembahan pertama yang pasal ahchai,,aku suke..tapi aku lagi suka persembahan kedua dyorang...aku suka LINDA ONN datang..n aku rasa linda ngan zizan cute!!!so bolehlah kalau 2-2 nie couple kan..ak approve..hehe~

agak kontroversi scene ni ye...nasib johan cut!!kalau x... :))

tengok tweet zizan yang baru dia post tadi...aghhh!!!!suke3..even linda onn lagi tua,,but not bad lah..x lah jarak sgt..zizan pown tua..hahaha :))



[selingan]...ingat x post aku pasal video klip awan nano tu...aku dah kumpulkan bukti lagi..orang tengok video clip awan nano sebab jozan sejak jozan buat lawak pasal benda tu...cer tengok..

sampai 320 like tu...


pastu,,sepah...memang sekarang nie,,persaingan ML antara JOZAN ngan SEPAH...secara jujurnya,,aku x kesah mana satu yang menang...kalau JOZAN menang OK...n kalau SEPAH menang pon aku ok je..bukan sebab sepah tu johor,,so aku minat eak...sebab dyorang memang best dari raja lawak dulu lagi...

persembahan malam ni,,sepah best..of koz lah kan...dyorang mmg konsisten n makin lawak..but,,ade 2 perkara yang kurang enak didengar oleh telinga aku nie..persembahan pertama dia,,masa dia buat lawak pasal ALI MAMAK tu,,mcam x jage sensitiviti sesetengah golongan..banyak yang terasa..even R2 lagi x sensitiv pasal benda nie,,tapi x keshlah pasal R2 tu..sepah ni yang bakal jadi ML..R2 datang dan pergi je..nak ckupkan kuota...



persembahan kedua dia pulak,,memang lawak tahap x ingat dunia..macam yang aku post kat twitter,,sampai menggigil aku ketawa sebab lawak sangat!! aku rasa lawak nie antara yang paling lawak dalam sejarah ML .. .BUT,,bile aku baca komen orang,,ramai yang x puas hati..cakap dia ajuk ustazah BAHIYAH over sangat..n ada plak yang cakap dyorang persendakan agama...aku nak cakap,,dyorang x sendakan agama,,tapi cara dia ajuk personaliti ustazah tu memang agak kurang sopan sikit..aku x nampak pon apa yang dyorang persendakan agama...,,rakyat malaysia agak sensitif kalau masuk bab2 ni..so,,kepada pelawak2,,jauhkan diri anda drpd mencuit sensitiviti rakyat malaysia...hope sepah dapat buat yang terbaik masa final nanti..


nabil,,makin lama makin best...plus,,orang JOHOR mmg sporting habis bila sama2 sebut "best bro" tue...aku suka sangat..macam nabil dah dapat balik dia punya aura...persembahan kedua,,part last2 yang best...tapi still best...bolehlah dia nak dapat no3 kan..oklah,,100 000 sorang2.lagi banyak dr sepah kalau dyorang dapat no2..aku x delah minat nabil macam aku minat jozan ngan sepah..tapi aku amat x suka bila orang post komen yang negative pasal nabil ..panas!!!

minggu nie patutnya jambu ngan R2 keluar ,,tapi jambu dapat imuniti dari juri..x pelah..sebab masa ML tengah buhsan,,jambu yang naikkan program nie...so,,bagilah peluang kedua kat dia even lawak dyorang x pernah ada motif n membuhsankan!!!

congratz jozan,sepah,nabil n jambu sebab dapat masuk final...sedihnye sebab ML dah nak habis.. :((..x pe,,lepas nie aku boleh fokus kat study yang aku dah tinggalkan hampir sebulan tu..hehe :)) tapi,,sebelum ak tutup,,tajuk kat atas ada mention nama shahir kan...sebabnya,,tadi shahir online FB..salah satu post dia yang agak menrujakan aku..

x cukup besar??jap ea..


ce tengok yang aku kotakkan warna purple tu...cerita CE CITER CINTA x de kaitan dgn yang hidup mahupun yang masih hidup...so cerita cinta antara shahir ngan che ta,,macam dalam citer tu mmg x de kaitang langsung ngan shahir kat dunia luar!!muahahahha~suke2!! (clap2)..

oklah,,jam menunjukkan pukul 2.30 pagi,,mata x mengantuk sebab teruja tulis benda nie..tapi aku nak jadik positive esok..annyonggg!!





No comments: