Monday, April 18, 2011

aku semakin bosan dengan bangsa sendiri (PART 1)..

hello bloggie..hari nie aku nak citer pasl bangsa melayu..aku semakin bosan n muak n menyampah dengan POLITIK negara MALAYSIA nie..yang aku nak ketengahkan bukan pasal politik tapi pasal sikap bangsa MELAYU nie..

oklah,,memang aku agak bias,,aku sokong kerajaan..yupp!!!sebab mak bapak aku parti BN...n otak aku dah diasuh dari kecik yang pembangkang tue memang kerja dye nak membangkang je..propa je lebih,,tapi habuk pon x de!!

tapi,,bile aku dah besar,,pemikiran aku berubah sikit sikit..tapi aku x cakap yang aku pembangkang ea sekarang..memang x lah!!!aku nak amek contoh kat sini,,pasal video lucah ANUAR IBRAHIM..kalau denga berite,,baca surat khabar UTUSAN,,memang aku akan cakap ANUAR memang jenis orang yang macam tue...dye merupkana pengkhianat bangsa ,,plus sikap dye yang agak geli tue,,memang x patot dye brade kat msia lagi...

tapi aku x boleh pikir sebelah pihak jer...unfair la kan..so,,kalau aku berade di rumah,,aku akan jadi PKR sekejap..aku akan try back up ANUAR seboleh-bolehnye..sebab aku nak penjelasan drpd parents aku...tapi of koz aku akan kalah la..

aku cakap lah yang video tue,,maybe ade orang nak buat fitnah..yelah,,lepas kes liwat,,tetibe ade plak kes video seks..lepas satu,,satu lagi datang..bende nie macam dah diatur taw...!!macam dah dirancang dengan rapi utk jatuhkan anuar...kerajaan banyak duit,,so dyorang boleh buat ape2 jer..sebab ANUAR IBRAHIM tu musuh dyorang..n tetibe RAJA PETRA yang dulunye memang pak tururt si ANUAR IBRAHIM tue tetibe against ANUAR!!dalam pandangan aku lahkan,,RAJA PETRA tue macam dibeli...

menambahkan keraguan aku,,ramai plak kawan2 ANUAR yang dah buat kenyataan terbuke,,cakap itu ini pasal ANUAR..bende nie yang bukak mate aku...betul cakap ayah aku..x kanlah kerajaan nak beli orang secara beramai-ramai..kaya sangat ke kerajaan malaysia nie??kaya macam kerajaan negara arab ke??nak2,,beratus juta kalau nak rasuah orang..n skarang dah berpuluh orang jugak kawan2 anuar yang dah buat khianat kat dye..ayah aku cakap "kawan2 dye pon dah x percaye kat dye"..kalau kerajaan beli orang2 nie,,x kanlah kerajaan nak kuarkan berbillion ringgit hanye utk beli dyorang..commonlah,,banyak lagi nak dibuat utk menjadikan malaysia sebuah negare maju ...x de kejelah kalau duit2 ni nak dibuat rasuah kan..

n pasal RAJA PETRA tue,,aku cakap ngan ayah aku .."pesal tetiba keluar plak raja petra nie,,haishh,,dulu bukan main buat fitnah kat kerajaan,,tapi sekarang gaye macam nak sokong kerajaan jatuhkan anuar plak..ape kes"..n jawapan ayah aku (plus sedikit jawapan dari paper)..RAJA PETRA memang dari dulu against ANUAR IBRAHIM,,dye kutuk kerajaan x bermaksod yang dye seratus peratus sokong ANUAR IBRAHIM...ade banyak perkare jugak lah yang dye x berape setuju dengan tindakan ANUAR IBRAHIM..tapi,,aku tetap x percaye ngan RAJA PETRA tue,,sepatah perkataan pon aku x percaye..sebab dye terkenal dengan seorang penyebar fitnah..orang macam nie memang x kan berubah lah..n "knape kjaan nak percaye dye,,sedangkan dulu dye dah buat banyak fitnah kat kjaan"..haishh!!!perkare nie makin membingungkan akulah!!

senang kan kalau x yah pikir semua bnde nie??tapi commonlah!!aku nie duduk kat MALAYSIA..sape lagi yang nak betulkan politik negare yang dah macam ular sawe nie..penuh dengan putar belit..kalau semua student goyang kaki,,pas tanggungjawab masing masing kat tangan orang lain,,habislah MALAYSIA...dahlah student sekarang ramai yang sokong parti pembangkang..okay,,bnde nie yang buat aku marah sangat..STUDENT MALAYSIA!!jiwa korang sekarang penuh dengan "sifat memberontak"..korang nak kelainan..tapi tolonglah gunakan otak korang yang bernas tue,,tolong jangan ikut HAWA NAFSU korang tue..ade otak kan semua orang,,so fikirlah yang logik..nampak x macam mane pulau pinang sekrang??nampak x selangor mcam mane sekarang??tu pon maseh nak bagi peluang kat parti pembangkang lagi utk mentadbir negeri..tue baru tadbir negeri,,dah tunggang langgang..macam mane nak tadbir sebuah negare..bolehke pembangkang nak tadbir MALAYSIA,,macam mane UMNO tadbir MALAYSIA..

ramai kawan2 aku yang pembangkang..especially BOYS..hello,,korang tolonglah gunakan otak korang..bukak mata siket..jelas2 PKR n PAS hanyalah kuda tunggangan DAP..ayah aku pernah pergi ke satu ceramah PAS pada tahun 70-an..dlam ceramah tue,,adelah sorang ulamak tue cakap "sesiape yang berkerjasama dengan orang bukan ISLAM,,make dye tergolong dalam orang yang kafir"..n sakarang,,ape yang terjadi??PAS berkerjasam ngan DAP utk membentuk satu PAKATAN RAKYAT!!!mane letaknyer prinsip dyorang tue???cakap x serupa bikin,,itupun korang nak ikut ke??sape yang kafir sekarang??

sekarang nie bangsa MELAYU amat berpecah..PKR n PAS,,againts UMNO!!!nampak x perpecahan tue sekarang..ISLAM Bukan ke satu agama yang menggalakkan perpaduan..sekarang nie,,sesame bangse pon nak berpecah..sedihlah macam nie..aku suke sangat ngan cadangan "UMNO n PAS duduk satu meja n berbincang macam mane nak mengukuhkan bangsa melayu"..tapi,,mursyidul dyorang x nak..NIK AZIZ,,i think,,u know better about ISLAM right??tapi nape x nak amalkan cara hidup ISLAM??kenape nak tegakkan benang yang basah??

saye,,sebagai pelajar medic yang mendapat biasiswa penuh daripda kerajaan MALAYSIA,,bersyukur dan berterima kasih dengan kerajaan BN yang dah mentadbir negare selama bertahun-tahun sehingga MALAYSIA tergolong dalam salah sebuah negare yang kian MAJU..kalau x de BN,,negare kite same je mundurnyer macam INDON tue..n aku rase,,kalau negare kite jatuh ke tangan parti pembangkang,,mungkin negare kite sekali lagi berada di zaman kegelapan,,kemunduran,,kepapaan...

terima kasih BN!!cume satu je aku mintak,,ROSMAH,, awak tue isteri ketua negare..pakai tudung pliz!!tunjukkan contoh yang baik..pleassee!!

No comments: