Wednesday, April 20, 2011

aku semakin bosan dengan bangsa sendiri (PART 2)

hello bloggie~aku makin konfius,,makin menyampah (ayat yang same kan dengan sebelum nie)..okay,,post kali nie aku x nak panjang2..makin panjang aku buat post,,aku akan jadi makin x betul,,makin emo,,makin geram..so baik aku buat pendek2..

tadi kat fb,,seorang lagi kawan aku kat sains johor dulu,,yang terkenal dengan budak paling genius dalam batch like page "parti keadilan rakyat"..n bile aku bukak page tue,,x semua yang like sokong PKR,,certain still post dengan mnegutuk PKR...

masalhnyer sekarang,,bile kat page tue ade orang yang post dengan mengutuk PKR,,so konfirm ade orang yang akan komen,,menentang ape yang dye cakap tue..bile aku bace semue komen2 kat situ,,macam tgh bace satu artikel pon ade..mmg panjang gilelah hujah2 yang ditulis..masing2 ego,,n nak tgakkan pendirian masing2..

yang sokong PKR,,of koz lah cakap "commonlah,,korang kena bukak mate..dah terang2 ngan UMNO or BN or whatsoever tu bersalah,,dyorang gunakan duit untuk buat semua pembohongan nie"..n yang sokong BN of kozlah cakap "bangse melayu yang sokong PKR tue buta..x nampak ke PKR tu hanyalah mainan DAP je"..

okay,,aku faham,,masing masing nak dye je yang betul..TETAPI!!!bahase yang dyorang gunekan nak bidas balik kenyataan dyorang tue..ya ALLAH!!!

okay,,berdasarkan ape yang aku bace tadi lah kan...perdebatan nie antare seorang yang anti-kjaan n seorang yang pro-kjaan..aku tgok,,hujah budak yang pro-kjaan tue x brape cukup nak balas balik hujah budak yang anti-kjaan tue..senang kate,,perdebatan tue,,budak yang anti-kjaan tu menang lah..tapi aku x kan peracye lah 100% ape yang dikate oleh budak anti-kjaan tue..maybe kalau dapat sorg budak yang pro-kjaan yang pandai berhujah lebih cket,,kite menang kot..(ceh..kite!!)

tapi,,ape yang saket hatinye,,budak yang anti-kjaan tue,,bahase yang dye gnekan amat kasar.."weyh,,ko ni bodohlah"..n macam2 lagilah yang dye gne..aku dah nak percaye dah pe yang dye cakap (aku kan senang terpengaruh),,tapi tengok bahase dye,,geram pon ade!!macam nie ke jenis2 orang yang kononnye nak tadbir negare tue??memalukan jelah kalau negare kite jatuh kat tangan orang macam nie ..

aku nie pon banyak jua\gak lepas mulut,,so peringatan untuk aku dan orang2 macam nie,,sedarlah,,bahasa jiwa bangsa!!!

No comments: